Hoogtepunten van 10 jaar

Maart: Brasserie Metropolis

Deze maand blikken we voor de laatste maal terug. En wel naar de 2016/2017 editie: Brasserie Metropolis. Vorig jaar bezochten we elke maand een andere wereldstad. Onder de noemer Brasserie Metropolis lieten wij ons elke maand inspireren op één van de metropolen: New York, Kaapstad, Tokyo, Buenos Aires, Sydney en Amsterdam. Wederom konden gasten 'wereldsterren' sparen op een Travel Card. Mooie gerechten passeerden de revue. 

Het voorgerecht van deze maand, de Ceviche, stond in november 2016 ook op het menu in Brasserie Metropolis.

--------------------------

Februari: THE NEW HARBOUR CLUB

Na DOK25 was het tijd om het over een andere boeg te gooien. Onze trouwe gasten die jaarlijks Brasserie Maritime bezochten, brachten ons op het idee voor een exclusieve club: The New Harbour Club. Aan de hand van een eigen clubcard konden de gasten sterren sparen. Weer eens wat anders dan die stempelkaart. Stefan & Ernesto namen hun rol zelfs zo serieus dat ze enkele gasten tijdens de eerste weekenden ophaalden in een limousine. Een stijlvolle editie! Met bovenal heerlijke menu’s!

En leuk om te weten is dat de tweede gang van deze maand, 'Bief Tataki' in januari 2014 ook op het menu stond tijdens The New Harbour Club.

--------------------------

Januari: DOK25

Na enkele jaren het vijfgangenmenu serveren kwamen we in 2013 we op het idee om het restaurant tijdens de wintermaanden ook echt een andere naam te geven.  Geïnspireerd door de toenemende populariteit van de tijdelijke restaurants ontstond pop-up restaurant DOK25. Lekker geheimzinnig zorgde een anoniem persbericht voor de aankondiging: "nieuw pop-up restaurant in Zierikzee". Wat volgde was een storm aan publiciteit: tot aan de gemeenteraad aan toe. DOK25 was een daverend succes!

De eerste gang stond november 2013 ook op het menu in DOK25.

--------------------------

December: ON TOUR

Het vijfgangenmenu voor € 25,- was in 2011 nogsteeds een succes. Daarom werd besloten om de lat voor het aankomende seizoen wederom ietwat hoger te leggen. "Een culinaire reis". Het werd een hele dag in de fotostudio om tal van vakantiekiekjes na te maken. Brasserie Maritime 'On Tour' zorgde naast culinaire uitstapjes naar verschillende landen ook regelmatig voor de vraag: "Zijn jullie alweer terug uit Frankrijk, Spanje, Marokko, Zweden of Italië?". 

De eerste gang van ons decembermenu 2017 stond in januari 2012 ook op het menu uit Spanje.

--------------------------

November: DE GLOSSY

Na de start van de campagne in 2008 en met de herhaling van alles een jaar later, kwamen de heren in 2010 met een ware glossy, die huis-aan-huis verspreid werd over heel Schouwen-Duiveland: zeker zeven jaar geleden een unieke actie. Verhalen over Neeltje Jans Mosselen, Café de Biet en een wijnreis van de heren naar Zuid-Afrika schakeerden alle vijf menu's van de wintermaanden.

Een nieuwe maand betekent een nieuw vijfgangenmenu. Ook deze is geïnspireerd op zeven jaar geleden. Sterker nog, de derde gang is wegens succes compleet overgenomen uit het december menu van 2010:

Romige paddenstoelensoep
met mascarpone en peterselie

--------------------------

Oktober: HET 5 JARIG JUBILEUM

In 2008 bestond Brasserie Maritime vijf jaar, voor die tijd stond het restaurant bekend als Auberge Maritime. Dit jubileum moest natuurlijk gevierd worden!  Er werd een begin gemaakt aan de campagne 'vijfgangenmenu voor € 25,-'. En dat was niet alles: kwam je vijf keer om van dit menu gebruik te maken, dan trakteerden Johan, Stefan en Ernesto in mei 2009 op Oosterscheldekreeft. Een beproefd concept dat tot op heden nog steeds de basis is voor de winter bij Brasserie Maritime.